Л О Г О П Е Д

       Наскільки правильно і добре буде розвиватися  дитяча мова,

                                        багато в чому залежить від батьків.

                                Спілкуватися з дитиною слід нормальною, правильною, простою і  зрозумілою  мовою.

                                З раннього віку дитину оточує безліч різноманітних звуків: шум вітру, дощу, шелест листя,

                                гавкіт собаки, сигнал машини, звуки музики, мова людей...

                                Але всі ці слухові враження сприймаються дитиною неусвідомлено, зливаючись з іншими,

                                більш важливими для неї сигналами.

                                 Дитина ще не вміє управляти своїм слухом, часом просто не помічає звуків, не може

                                  порівнювати і оцінювати їх за гучністю, силою, тембром.

                     Вміння зосереджуватись на звуках — це важлива здібність людини. Без неї неможливо навчитися слухати та розуміти мовлення.

                                                             

                                       Для того, щоб дитина навчилась чітко й зрозуміло вимовляти звуки та слова, правильно користуватися голосом,

             вона повинна  навчитися напружувати слух, сприймати та розрізняти звуки. Ця здібність не з´являється спонтанно, її слід розвивати.

            Зазвичай батьки досить швидко починають розуміти мову своїх маленьких дітей, але стороннім людям це практично не вдається.

           Причина в тому, що дитина часто пропускає або замінює в словах звуки, які не може вимовити, а іноді і зовсім міняє їх місцями.

            Це цілком нормально і природно, але іноді може служити ознакою проблем, що починаються.

                                 Малюки спочатку не можуть вимовити «р» і замінюють його на «л». Складно їм також освоїти і шиплячі «ж», «ч», «ш», «щ».

                                  Приводом для звернення до логопеда повинна послужити активна заміна дитиною «ш» на «с», «р» на «л» і т. д.   А ось

                                   пропуск складних для вимови приголосних у словах, коли дитина вчиться говорити, – це норма мовного розвитку .

                                   Особливе занепокоєння батьків повинна викликати ситуація, коли дитина не тільки замінює одні приголосні на інші,

                                   але ще й пропускає в словах голосні звуки, робить великі паузи між складами, говорить занадто повільно або, навпаки,

                                  швидко. Коли пора бити тривогу Замислюватися про те, чи є необхідність звертатися до логопеда, необхідно після двох років.

                                   Батьки можуть самостійно провести деякі прості тести, які допоможуть їм прийняти правильне рішення.

                                    У процесі логопедичних занять дитина повинна перш за все набути вміння контролювати свою вимову та виправляти її на основі 

                                     порівняння особистого мовлення з мовленням оточуючих.

                                              

                                              

             

                 ВЧИМО ДІТЕЙ РОЗРІЗНЯТИ ТА ВПІЗНАВАТИ ЗВУКИ

     Однією з необхідних умов опанування грамоти є чітке розрізнення

  дитиною всіх  звуків мови на слух.  Запис будь-якого слова передбачає

  уміння визначити кожен звук та склад слова  по черзі і позначити

  їх відповідними буквами. Якщо ж деякі звуки здаються малюкові

 однаковими, то йому важко буде вибирати під час письма букви, відповідні

 цим  звукам. Наприклад, у разі нерозрізнення на слух пари  звуків [б]-[п]

 дитина не знатиме, яка перша буква — Б або П — має бути написана в

 словах «булка», «буряк».

     Для перевірки слухової диференціації звуків доберіть картинки, на яких

 зображене  розрізняється лише  одним приголосним звуком, який слід

 перевірити. Дитина може  розрізнити слова (наприклад, «білка» і «пилка»,

  «коза» і «коса», «ніч» і «піч»)  лише за умови сформованості

  фонематичного сприймання, чіткої  диференціації  звуків.

     Зверніть увагу, що за нормального мовленнєвого розвитку розрізнення

 всіх звуків  на слух, а отже, і правильний вибір за змістом картинок,

 доступний дітям з дворічного  віку. Крім того, важливо знати, що 

 нерозрізнення дитиною деяких звуків на слух є  основною причиною їх

 заміни в усному мовленні, а надалі — й на письмі.   

   Пропоную деякі ігри, що стануть вам у пригоді.Вправа «Впіймай звук»

 Дорослий чітко промовляє підібрані слова, малюк має плеснути в долоні,

 якщо в слові  почує заздалегідь визначений звук. При цьому в

 запропонованих словах не повинно  бути інших подібних за вимовою

 звуків. Обраний для  звук треба виголошувати дещо

 підкреслено: М-т-з-к-л-М-ж-т-ш-М

  

Молоко дає коза.

Коси – дівчинки краса.

Є у Олі дві кози,

Також  довгі дві коси.

Дай відповідь на питання:

  • Що Оля плете зранку? (коси)
  • Які у Олі коси? (довгі)
  • Хто стоїть біля Олі? (кози)
  • Що дають людям кози? (молоко)

Покажи на малюнку:

  • Де у Олі коси, а де кози?

               

                          Попередній запис за телефонами.