Наскільки правильно і добре буде розвиватися дитяча мова,
багато в чому залежить від батьків.
Спілкуватися з дитиною слід нормальною, правильною, простою і зрозумілою мовою.
З раннього віку дитину оточує безліч різноманітних звуків: шум вітру, дощу, шелест листя,
гавкіт собаки, сигнал машини, звуки музики, мова людей...
Але всі ці слухові враження сприймаються дитиною неусвідомлено, зливаючись з іншими,
більш важливими для неї сигналами.
Дитина ще не вміє управляти своїм слухом, часом просто не помічає звуків, не може
порівнювати і оцінювати їх за гучністю, силою, тембром.
Вміння зосереджуватись на звуках — це важлива здібність людини. Без неї неможливо навчитися слухати та розуміти мовлення.
Для того, щоб дитина навчилась чітко й зрозуміло вимовляти звуки та слова, правильно користуватися голосом,
вона повинна навчитися напружувати слух, сприймати та розрізняти звуки. Ця здібність не з´являється спонтанно, її слід розвивати.
Зазвичай батьки досить швидко починають розуміти мову своїх маленьких дітей, але стороннім людям це практично не вдається.
Причина в тому, що дитина часто пропускає або замінює в словах звуки, які не може вимовити, а іноді і зовсім міняє їх місцями.
Це цілком нормально і природно, але іноді може служити ознакою проблем, що починаються.
Малюки спочатку не можуть вимовити «р» і замінюють його на «л». Складно їм також освоїти і шиплячі «ж», «ч», «ш», «щ».
Приводом для звернення до логопеда повинна послужити активна заміна дитиною «ш» на «с», «р» на «л» і т. д. А ось
пропуск складних для вимови приголосних у словах, коли дитина вчиться говорити, – це норма мовного розвитку .
Особливе занепокоєння батьків повинна викликати ситуація, коли дитина не тільки замінює одні приголосні на інші,
але ще й пропускає в словах голосні звуки, робить великі паузи між складами, говорить занадто повільно або, навпаки,
швидко. Коли пора бити тривогу Замислюватися про те, чи є необхідність звертатися до логопеда, необхідно після двох років.
Батьки можуть самостійно провести деякі прості тести, які допоможуть їм прийняти правильне рішення.
У процесі логопедичних занять дитина повинна перш за все набути вміння контролювати свою вимову та виправляти її на основі
порівняння особистого мовлення з мовленням оточуючих.
ВЧИМО ДІТЕЙ РОЗРІЗНЯТИ ТА ВПІЗНАВАТИ ЗВУКИ Однією з необхідних умов опанування грамоти є чітке розрізнення дитиною всіх звуків мови на слух. Запис будь-якого слова передбачає уміння визначити кожен звук та склад слова по черзі і позначити їх відповідними буквами. Якщо ж деякі звуки здаються малюкові однаковими, то йому важко буде вибирати під час письма букви, відповідні цим звукам. Наприклад, у разі нерозрізнення на слух пари звуків [б]-[п] дитина не знатиме, яка перша буква — Б або П — має бути написана в словах «булка», «буряк». Для перевірки слухової диференціації звуків доберіть картинки, на яких зображене розрізняється лише одним приголосним звуком, який слід перевірити. Дитина може розрізнити слова (наприклад, «білка» і «пилка», «коза» і «коса», «ніч» і «піч») лише за умови сформованості фонематичного сприймання, чіткої диференціації звуків. Зверніть увагу, що за нормального мовленнєвого розвитку розрізнення всіх звуків на слух, а отже, і правильний вибір за змістом картинок, доступний дітям з дворічного віку. Крім того, важливо знати, що нерозрізнення дитиною деяких звуків на слух є основною причиною їх заміни в усному мовленні, а надалі — й на письмі. Пропоную деякі ігри, що стануть вам у пригоді.Вправа «Впіймай звук» Дорослий чітко промовляє підібрані слова, малюк має плеснути в долоні, якщо в слові почує заздалегідь визначений звук. При цьому в запропонованих словах не повинно бути інших подібних за вимовою звуків. Обраний для звук треба виголошувати дещо підкреслено: М-т-з-к-л-М-ж-т-ш-М |
Молоко дає коза. Коси – дівчинки краса. Є у Олі дві кози, Також довгі дві коси. Дай відповідь на питання:
Покажи на малюнку:
|
Краще, що ми можемо дати Вашій дитині – це Допомогти бути СЧАСТЛИВОЮ!